هشداری است عجیب

ایران با ۷۲ کشته در هر شبانه‌روز، دارنده رتبه اول تلفات تصادفات دنیا شد، ایسنا

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: اجتماعی - شهری

معاون راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به کشته شدن 72 نفر در تصادفات هر شبانه‌روز از سال، گفت: کشته‌های تصادفات ایران به نسبت جمعیت و خودرو در دنیا اول شد.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سردار رویانیان، فرمانده پلیس راه کشور در حاشیه افتتاح طرح «امنیت نوروزی 85» افزود: مرگ 27 هزار نفر و مجروحیت 250 هزار نفر در تصادفات سالانه، حاصل رفتارهای پرخطر رانندگان است، لذا باید در این زمینه تاکید کرد که سرعت و سبقت غیرمجاز حرکت بر لبه پرتگاه حوادث رانندگی است.

وی بر ضرورت انسجام ملی و بین‌المللی در عرصه ترافیک تاکید کرد و گفت: متاسفانه بسیاری از ناهنجاری‌های ترافیکی در کشور ما هنجار و بسیاری از هنجارها به ناهنجاری تبدیل شده‌اند.

معاون راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به کشته‌شدن یکهزار و 417 نفر در 9 هزار و 669 تصادف جاده‌ای طی نوروز امسال گفت: پیش‌بینی می‌شود رشد کشته‌های تصادفات تا پایان سال به 5/7 درصد افزایش یابد که بدین ترتیب شمار کشته‌های تصادفات در کشور از مرز 27 هزار خواهد گذشت.

اینکه تاریخ چه خواهد نوشت به ماند

می گفت اینکه تاریخ در برابر نام گنجی چگونه سر فرود خواهد آورد بماند-

چندین و چند سال قبل ها وقتی در دهه چهل در یک صبح سرد به صدای هیاهوی نا آشنا از خواب بیدار شدم چهره خسته دائیم را دیدم که در کنار مادر بزرگ و انبوهی از فامیل که بعد ها نسبت شان را با خانواده متوجه شدم از یاد نمی برم - به طور حتم چهل و اندی سال می شود که از آن دیدار غیره منتظره می گذرد . ما بچه ها مرد خسته مسافر را به اسم خان دائی صدا می کردیم که یک دفعه دختر دائیم که تقریبا به تعداد روز های حبس پدرش سن داشت وقتی در زانوی تکیده مرد غریب نشست نمی توانست غیر عنوان دائی اسمی برای مرد غریب پیدا کند و مدام مثل همه ما پدرش را  خان دائی خطاب می داشت.این را نوشتم که بچه های نازنین گنجی هم به حتم لحظه آزادی پدرشان را از یاد نخواهند برد همچنان که بایست ایرانی از یاد نبرد.

سکنجبین صفرا فزود

پایتخت در شب چهارشنبه سوری

تهران بزرگ،خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۴/۱۲/۲۳‬
داخلی.اجتماعی.چهارشنبه سوری.عکس.تهران.
مراسم سنتی "شب چهارشنبه سوری"، پریدن از روی آتش، آتش بازی و ایجاد انفجارهای ضعیف و قوی در پایتخت برگزار شد.
عکس از ایرنا- مهدی جعفری ‪۱۶۴۲‬