لیگ بر تر آقای یاوری محترم ...یعنی به زن زیرش ،جمع شین

... دیگر کم مانده به این که به خاطر بزرگ داشت و تجلیل از مربیان فوتبال ،توان مند و صد البته پر سن و سال و ... را با فرگون به این ور و آن ور بکشیم ، که چی ... می خواهیم از فراوانی تجربه این عزیزان در امر لیگ برتری استفاده کنیم. این پدر بزرگ های فوتبال، تنها فرمولی که بلد اند آقا اینست که هر شهری می روند با یازده تا حریف می چپند در درون دروازه ... تا نودمین دقیق زیر توپ می زنند و اگر بخت یار شد گلی هم زدند دیگه بهتر. 

بعض مسئولین باشگاه های ما هم از قبل همین مربیان کم تحرک و محافظه کار و صد البته کم جنبنده هی یک و دو ملیاردی خرید بازیکن می کنند و ... 

آقا ول کنید این کار را ، اگر شما می خواهید به این بزرگان فوتبال کمک کنید و اجر بگذارید به قول خودتان، یک کمıی مادی و اداری بفرماید که این گونه  گنج دانش ها یک مدرسه و کلاس فوتبالی برای بچه های کم سن آموزشگاهی مدرسه ای درست کنند که هم دوران باز نشستگی داشته باشند و هم فایده ای برسانند. 

شما را به خدا از به خاطر فوتبال این ملک از این سال خوردگان عزیز که عمری خاک زمین فوتبال خورده اند و خسته شده اند دست بردارید، بگذارید خستگی در کنند 

یک ضد فوتبالی دیروز در تبریز به نمایش گذاشت که آن سرش ناپیدا بود ، پدر بزرگ بوشهر هشت سال قبل با این روش خود باعث شد ه بود که تراختور ما سقوط کند به دسته یک. 

حال بعد هشت سال آمد و گلی به جمالش باز همان روش. 

بابا جان ول کنید بروید دنبال تفگر جوان گرائی، فوتبالT بازی جوانی و جوان پسندی است ، با یاوری ها . دوستان همسن و سالشان ، و این نوع بازی ها ست که به پنجم آسیا رفتیم. 

مثل اینکه برای بعضی ها در مدیریت های ورزشی این نوع مربیان بهتر است ، تا مربیانی که به قولی نا آرام و جسور اند. 

حال مقایسه کنید یاوری خان را با خداد عزیزی و یا کمال وند را 

شما را به خدا بس کنید 

بابا این فوتبال نیست ، این که شما می کنید پول حرام کردن است 

حالا بیچاره بازی کن اش هم بد آموز می شود. 

فکر مکند که لابد همین درست است 

-بزن زیرش

چکامه ای در رثای دوست ترجمه

سنگ مزار خیلی ها در قبرستان پرلانژ پاریس است، و همین آخری ها ساعدی و هدایت و دیگر دیگر ، از صاحب قلم های آواره وطن . 

مرحوم آحمد کایا ، یک تبعیدی دیگر یود که آین اواخر در پاریس در گذشت ، اهل تورکیه و از پدر یک کرد، و یک آوازه خوان ، اما ... نه آن آوازه خوانی که دولتی ها پسندند . بود اما همیشه در اعتراض به وضع جامعه ترکیه.همیشه در کنسرت هایش ، داغ دوری و وطن داشت و به قول خودش ، هانی منیم او گلستان وطنیم 

در رثای فوت او یوسف خیال اوغلو چکامه ای دارد، زیبا... اما پر محتوا.

 

ایشده گئدیرم

قارشی‌لیق‌سیز بیر عشقه قوربان ائتدیم عمرومو

ایشده گئدیرم

تورپاق گؤتورسون منیمده بو غم‌لی احوالاتمی

 

ایشده گئدیرم، قوربت یورغونو گؤودمی

چوخورا کیم ائندیره‌جک

ایشده گئدیرم

بو منفور جینایتی، ایندی چیخیب کیم اوست‌لنه‌جک

 

چورودو گؤزلریم، اورییم، بو یاغیش‌لی شهرده

ایشده گئدیرم

منی قال‌دیرین، هیجران قالسین تئنئشیرده

 

سیزه یوز ایللردی  سسینی ایتیرمیش

بیر تورکو سؤیلیجکدیم...

و بیر یایلا شفقتیله

کیرپیگینیزین اوجون‌دان اؤپجکدیم

 

بیر گوناه‌سیز تورکو ایدی یالنیز

یوز مین‌لرله مادورون کؤنولونده

بلکه سؤیلیریک هئپبیرلیکته

بلکه، محشرین بیرینجی گونونده

 

نئجه سئومیشدیم هامینیزی. .ناسیل بئله اولدو آقیبتیم؟

و نئجه چؤله دؤندو

او منیم گول گولیستان مملکتیم

 

ایشده گئدیرم، هئچ بیرینیز، هئچ بیر دیلده منی آنلامادینیز

من باشیمی وئردیم، سیزینسه

اینصاف‌سیز بیر لینچ اولدو قارشیلیغینیز

 

ایشده گئدیرم

پنجره‌سیز بیر دونیانین لابیرینتینه

ایشده گئدیرم

'ساچ‌لارین‌داکی اولدوزلاری قوپارا بیلرسن آنا

 

سونوندا قاپدیردیم کؤنولومو

اؤلوم دئییلن او کایپاک تورکویه...

و ایشده خلاص اولدون من‌دن

شن اولاسین ائی سئوگیلیم تورکییه

 

البت منیمده واردی

اؤزومه و یوردوما دایر اومیدلریم

بلکه بوراخدیغیم یئردن ،داوام ائتدیرر

دوست‌لاریم، آروادیم و اوشاق‌لاریم...

 

چاتلادی اورییم چاتلادی سازیم

دئمه‌لی بئلیمیش یازیم

سیزلره هدیه اولسون

سیزلردن بورج آلدیغیم بو اورک سیزیم...

 

منیم هئچ خیالیم اولمادی آنا

نه سنی راحات لاتدیردیم، نه اؤزوم ائتدیم راحت

بیر خوشبخت‌لیک فوتو شکلی ‌ بئله چکدیرمه‌دی بو حیات

ایتمیش بیر آچار قدر صاحب‌سیزیم آنا

نه چیگینیمده بیر دوست علی، نه ساچیمدا بیر شفقت...

 

سایکی یول‌لاردا آخان، بو فئیده‌سیز پالچیق‌دان آنا...

سایکی ایسلانماقدیم، اوشومکدیم

سایکی یاغیشدیم آنا؟

 

بو قدر ایلدیر گؤزیاشینی، هانسی دنیزلره ساخلادین،

اوی من اؤلوم، سن منی نه دئیه دوغوردون آنا؟

مذاکره با پ ک ک چرا؟

 

 

  Siyaset  -  09.12.2009 - 15:10 
در مطبوعات و رژیم دئموکراسی نسبتا آزاد ترکیه واقعا بعضی ها ... واقعا که... 

خدا رحمت کند وقتی در ایام سربازی دوران شاهی، ما را فرمانده آموزشی بود در حق می توان گفت یک ارتشی مومن به دیسیپلین و آموزش.گاهی وقت ها که می خواست از بی نظمی و گاهی از کم ذهنی و گاهی هم از شیطنت ما دلخور شود مستقیم فحش و این جور حرف ها نمی زد ،فقط می گفت ... واقعا بعضی ها... واقعا که... ما از محتوای کلامش می فهمیدیم که می خواهد یک کلمه ای به معنای حیوانی و یا دشنامی و یا چیزی در این حدود بگوید که فوری ماست ها را توی کیسه می کردیم 

حال این شان نزول را داشته باشید که بگویم در این جمهوری ترکیه بعضی ها واقعا که... 

می ماند اینکه از هول حلیم است یا عشق به اتحاد اورپا و یا نفوذ و فشار این دوستان کرد ما ، که در روز آشکار و در رادیو و تلویزیون از صحبت حق و حقوق قانونی اقوام گذشته ، و دارند با یک گروه ترور و تروریزیم تفگری که در این سی سال گذشته که به روایتی سی و پنج هزار سرباز شهید تحمیل کرده پیشنهاد مذاکره می دهند.اقوام در داخل یک حکومت دئمکراتیک دارای حق و حقوق قانونی هستند و اما دیگر ترور و تروریزم معنای دیگری دارد . مقاله زیر ترجمه ای است یکی از نویسنده گان روز نامه ملیت  به نام علی سارای گویلو   

 

 

 

 

 

ترور لا بازارلیق اولماز
سیاست  - 

دئموکراتیک بیر حقوق دؤولتینده او اؤلکه‌نین ایداره‌چی‌لری‌نین تئرروریست‌لرله بازارلیق ائتمه‌سی دوشونوله بیلرمی؟ دؤولت گوجونو حقوق‌دان گؤتورر. دئموکراتیانین سووئرئن اولدوغو اؤلکه‌لرین حقوقو دا اونیوئرسال حقوقلا هئچ بیر واخت ضدیت تشکیل ائتمز. فرق‌لی‌لیک‌لر دئتال‌لاردا‌دیر. یوخسا هر اؤلکه‌ده اوغورلوق، غصب، جینایت کیمی گوناهلاندیرار/جینایت‌لر جینایت/گوناه اولا‌راق قبول ائدیلیر.

یئنه بو اونیوئرسال حقوق نورما‌لارینا گؤره تئررور بیر جینایت/گوناه‌دیر. تئرروریست‌لر ایسه دؤولت‌لرین عکسینه گوج‌لرینی نظام‌سیزلیق‌دان و سئوگی‌سیزلیک‌دن گؤتوررلر. تئررور یولویلا مدافعه اولونان هئچ بیر دوشونجه قانونی اولا‌راق قبول ائدیله بیلمز.

***

تورکییه جومهوریتی دؤولتی ده دئموکراتیک بیر حقوق دؤولتی‌دیر. بعضی موضوعولاردا موکممل اولماغا بیلریک. دئموکراتیامیزدا دا تئاموللئریمیزده بعضی داش‌لاری هه‌له یئرینه اوتوردا بیلممیش ده اولا بیلریک. اما بو بیزیم تملده حقوق دؤولتی اولما وضعیتیمیزی دییشدیرمز. بو اؤلکه‌ده ساده وطنداش‌دان باش ناظره، ناظرلره قدر، حاقسیزلیغا اوغرادیغینی دوشونن هر کس هل‌لی حقوقدا آختاریر. بئله اولونجا دا بو اؤلکه‌نین ایداره‌چی‌لری‌نین تئرروریستله یا دا تئررور حرکت‌لرینی آلئنئن دستکله‌ین و طرف اولدوغونو ساخلامایان آدام یا دا تشکیلات‌لارلا گؤروشوب بازارلیق ائتمه‌سی دوشونوله بیلمز.

***

آتدیق‌لاری زامان مانقالدا کول بوراخمایان، هر فرصتده "حقوقون اوستون‌لوگو" نطق‌لری آتان، یئری گلینجه تورکییه جومهوریتی‌نین اوردولارینا باش کومان‌دیرلیک ائتمیش کس‌لرین بئله بیر ادعا یا دا ایسناد قارشی‌سیندا محاکیمه اولونا بیلمه‌سی لازیم اولدوغونو مدافعه ائدن مشهور متبواتین بعضی مودریک(!) کونج یازی‌چی‌لاری ایش بورا گلدیمی تئرروریستله بازارلیغی مباح، حتی فایدا‌لی گؤرمکده‌دیرلر.

"افندیم آخا‌جاق قان‌لاری دایان‌دیرا‌جاقسا بو گؤروشمه‌ده نه بئیس وار؟.."

یا دا داها دا ایره‌لی گئده‌رک و ده هیاسیزلاشا‌راق؛

"ایمرا‌لی هم صحبت اولا‌راق قبول ائدیلمزسه آخان قان دایانماز…"

واختی زامانیندا بو دؤولته پرئزیدئنت‌لیک ائتمیش اولان بیر شخص "بیر دفعه‌دن بیر شئی اولماز" دئیه‌رک دؤولت نظامییلا، قانون، مودیریت و تئاموللئرلئ سانکی الای ائتمیشدی. او گون بیر معنادا حکومت قازانان قانونسوزلوق، قانونسوزلوق و سوی-ایستیفاده‌لر بو گونه قدر آرتا‌راق داوام ائتدی.

او گون‌دن بو گونه، اؤلکه‌میزده ائده‌نین ائتدیگی یعنینا قازانج اولا‌راق قالدی.

تئرروریستله بازارلیغا بیر دفعه باشلادینیزمی، آرتیق بونون اؤنو آلینا بیلمز. تورکییه جومهوریتی دؤولتین‌دن طلبی اولان شر گوج‌لر اوچون تئررور تأثیرلی بیر سلاح و اصول اولار.

***

کورد بوجاقلیمی، یا دا جنوب-شرق بوجاقلیمی… سون هفته‌لرین بیزه سؤیکه‌دیلن گوندمی. او قدر عقلی باشیندا اولماسی لازیم اولان آدام، او قدر تئلئویزیا و قزئت، تئررور گوناهین‌دان اعداما محکوم ائدیلیب ماشاسی اولدوغو اؤلکه‌لرین نشر/تزییقلریله جزاسی ابه‌دییه چئوریلن بؤلوجوباشینین آغیزین‌دان چیخا‌جاق سؤزلره فوکوسلانیلمیش‌لار.

دوشونه بیلیرسینیزمی، ایگیرمی بئش ایلدیر تئررورلا سانکی بیر دؤیوش وئرن بو اؤلکه‌نین ضیا‌لی‌لاری هل‌لی تئرروریست باشین‌دان گؤزلییرلر. بون‌دان داها آلچالدیجی بیر وضعیت اولا بیلرمی؟ سانکی بو آدام ایلک دفعه دانیشا‌جاق. سانکی داها اول‌دن دوشونجه‌لری بیلینمیر. سانکی مجلیس‌دکی بیر پارتیا داوام‌لی اونون ایسپیکئرلیگینی ائتمیر…

سونرا دا هوجئیره‌سی 17 سانتیمئتر کیچیلدیلدی دئیه شهرلر یانغین یئرینه چئوریلیر.

***

دوزگون بو آغیرلاشدیریلمیش اؤمورلوک هبس ده نه دئمک اولور؟ بیر علی یاغدا، بیر علی بالدا. یئدیگی قارشی‌سیندا، یئمدیگی آرخاسیندا. وکیل‌لری واسیتسیله اؤلکه‌نین گوندمینی تعیین ائدیر. یعنیندا بیر ساغلام‌لیق‌چی اوردوسو… سانارام بو آدام توتولما‌دان اول داغدا بو قدر راحت دئییلدی. اورادا توتولما و حتی اؤلوم قورخوسو واردی. دوشونجه‌لرینی ده بو قدر راحت ایفاده ائده بیلمیردی.

***

سون سؤز؛ بو آلچاق موزاکیره‌لر سوررکن نامرد پوسقولارا قوربان‌لار وئرمه‌یه داوام ائدیریک. بونون مسئول‌لاری ایسه دیشینی آغاردا‌راق بیزه ایمرالینی ایشاره ائدیرلر. بو آجیز گؤرونوش ایچیمی آغری‌دیر، بیزه یاراشمیر. منیم دؤولتیم دوستا گوون، دوشمنه ناراهات‌لیق وئرمه‌لی‌دیر. اما بیزی ائله هزم ائتدی‌لر کی…