نوشته ای از قاضی جهانی است ....قابل تامل

.......در وضعیت فعلی تصور اینکه روسیه در مقام رویارویی با جهان پروژه  بوشهررا تکمیل کند، تصورساده انگارانه ای بیش نبوده و باید مسئولین دیپلماسی کشور به این نقطه واقف گردند که روسیه امروزاساسا توانایی های ایفای نقش به عنوان یک قدرت جهانی را نداشته و علیرغم  برخورداری از اهرم انرژی در نفت و در بازی های نمی توان روسیه را به عنوان بازیگری در قد و قواره آمریکا و اروپا تحلیل نمود. چرا که نه توانایی  ها و زیر ساختهای اقتصادی  و نه زمینه های سیاسی و نظامی این کشور در حد آمریکا نبوده و  تصوراینکه  که روسیه برای دفاع از ایران در مقابل آمریکا خواهد ایستاد اشتباهی محض بوده و باید  به این واقعیت پی ببریم  که هیچ کشوری در شرایط موجود و با توجه به ماهیت و هویت جمهوری اسلامی نمی تواند اتحاد استراتژیک با ایران داشته باشد و روس ها در ارتباط با ایران به دنبال منافع خاص و بسیار ویژه خودشان هستند.  در شرایط تشدید تعارض با غرب، روی روسیه و یا هر کشور دیگر همچون چین که حتی دارای حق وتو در شورای امنیت هستند  حساب باز نمودن، چیزی غیر از دست زدن به انتحار دیپلماتیک نمی تواند باشد. 
 
      با تحلیل صحیح تاریخ می توان به این نکته دست یافت که ایران به اندازه یک دهم خسارات و زیان هایی که در طول دویست سال گذشته از روسیه دیده است  از آمریکا نه دیده و نه چشیده است . روسیه در زمان دولت های  قاجار یک سوم خاک کشورمان اعم از گرجستان ، ترکمنستان ،ازبکستان ، تاجیکستان ، آذربایجان و ارمنستان و مقدار معتنابهی از دریای خزر را ضمیمه خاک خویش نموده و دو عهدنامه ننگین گلستان و ترکمنچای را در آن سالها بر ایران تحمیل کرده است.

می آئیم



یک کلمه: نیروگاه بوشهر

  خبرگزاری انتخاب : ●الف.نوازنده

۲۲ مرداد ماه ۱۳۸۶    ساعت : ۴۵ , ۰۱
خبرگزاری انتخاب :
 محل تولید نیرو. محلی که به اندازه ده میلیارد دلار نیرو مصرف می کنید تا بیست سال بعد یک میلیارد دلار نیرو برای شما تولید کند. جای تولید نیرو. محل تولید نیرو. نیروگاه بوشهر: مجموعه ای از تجهیزات و امکانات فنی و نیروی انسانی و مشاورین که چون سوخت ندارند، به عنوان محل مصرف چای و بازدید کودکان و سینه زنی از آن استفاده می شود. کاربرد در جمله: « نیروگاه بوشهر تا سال 1387 راه نخواهد افتاد.»

تاریخچه نیروگاه بوشهر: در سال 1355 قرارداد نیروگاه بوشهر بسته شد و در طول دو سال 70 درصد نیروگاه ساخته شد. در سال 1357 انقلاب پیروز شد، بحث بر سر اینکه نیروگاه برای انقلاب کشورمان ضروری است یا نه، آغاز شد. آلمان ها منتظر پایان بحث ماندند. در سال 1361 ایران از آلمان شکایت کرد و برخی تجهیزات را از آلمانی ها گرفت. ولی نیروگاه به دلیل اینکه جنگ بود ساخته نشد. با آمدن هاشمی رفسنجانی قرار شد نیروگاه بوشهر ساخته شود، در سال 1368 قرارداد بسته شد، کمونیسم سقوط کرد، سه سال به دلیل سرعت بالای کار در دوران سازندگی توافقنامه در دوره گورباچف نسبتا قطعی شد. گورباچف به سفر رفت، در سال 1373 قرارداد قطعی با سرعت تمام بسته شد. در سال 1375 قرارداد اعتبار اجرایی پیدا کرد، اما چون حکومت روسیه در حال تغییر و دولت ایران نیز در حال تغییر بود، نیروگاه هم در حال تغییر بود. در طول ده سال اصلاحات، خاتمی مشغول گفتگوی تمدنها و یلتسین مشغول خوردن ودکا بود. در سال 1384 روسها تعهد کردند که نیروگاه را بطور کامل تحویل بدهند. و به همین دلیل در سال 1385 قرار شد نیروگاه بطور کاملا کامل تحویل داده شود و برای همین نیروگاه در ابتدای سال 1386 تحویل داده نشد. روسها اعلام کردند که تا سال 1387 در مورد اینکه نیروگاه را تحویل بدهند یا نه فکر می کنند.

اتفاقات تاریخی که در دوران احداث نیروگاه بوشهر رخ داد: یک پادشاه، یک رهبر، دو نخست وزیر و شش رئیس جمهور در ایران عوض شدند. حکومت روسیه و حکومت ایران تغییر کرد. نظام سیاسی بیش از پنجاه درصد کشورهای جهان عوض شد. در این مدت صدها نیروگاه در جهان ایجاد شد. و دهها نیروگاه از بین رفت.

علل به نتیجه نرسیدن نیروگاه بوشهر: روسیه، ایران، سازندگی، اصلاحات، اصولگرایی، آمریکا، کمونیسم، لیبرالیسم و سایر چیزهای موجود در جهان.

مشکلاتی که وجود نداشت: تقاضا برای انرژی، پول، نیروی کار، وسایل لازم، طرح نیروگاه.

روشهای بهینه سازی نیروگاه بوشهر: تبدیل به چایخانه، تبدیل به زمین بیلیارد، تبدیل به نمایشگاه اتومبیل، تبدیل به محل برگزاری مراسم سوگواری

اگر شنوائی است

رابطه زلزله و احمدی نژاد

 

از قدیم گفته اند دست بالای دست بسیار است. اخیراً چند نفر از خاخام های یهودی اسرائیلی اعلام نموده اند که هر بار که احمدی نژاد از نابودی اسرائیل سخن گفته، در عرض ۴۸ ساعت بعد در سرزمین او زمین لرزه ای با شدت متوسط رخ داده است.

وقتی قرار باشد در سازمان ملل هاله نور دیده شود و پدر راننده تاکسی در خواب رئیس جمهور انتخاب کند و نام نمایندگان مجلس به امضای امام زمان رسیده باشد و استاد اخلاق دولت راه های دیدار امام زمان بنویسد، حالا علمای یهود هم از این حرف ها می زنند. خداوند عقل را آفریده و آن را حجت قرار داده تا در مسائل اجتماعی و سیاسی این ادبیات حاکم نباشد؛ والّا همه رهبران دینی از این معجزات دارند!