سرهمه گرم هست ؛کار را نیمه تمام نگذارید

سیاست بازانی دیگر نمانده اند از مسابقه "پینگ پنک "  چین بعد مائو با امریکا  ؛که دیده اند یادی کنند یا فوت شده یا فرتوت ؛ 

"تیم ملی والیبال ایران توانست تیم آمریکا را با نتیجه سه بر صفر شکست دهد." منبع BBC

مذاکرات ژنو دارد پیچ و خم های خود را می رود ؛ حتی مجیط زیست و کم بود آب را می توان بهش گره زد .

تیم والیبال کارش را کرد آیا تیم ژنو کارش را می کند 

تنها می ماند کسانی که وام های کم بهره و بدون بهره و شیتیلی گرفته اند ؛  و یا بانوانی که پشت در های بسته مانده اند و نتوانسته اند در سالن سر پوشیده مشوق تیم ایرانی باشند . همه این کار ها را باید دولت به تنهائی انجام بدهد ؟ پس ملت چی  ؟

تنها رای به روحانی می تواند کافی باشد ؛والله خجالت دارد 20 تومن ناقابل بنزین گران شد ؛ درختان آمازون همه کاغذ روزنامه شدند ؛همه نوشتند از گرانی های که آورد جناب خاتمی .



آن چه که از ذهن پاک می شود

Hassan, [۱۸.۰۶.۱۵ ۱۶:۱۸]

می گفت :

- وقتی جوانکی بودم پر انژی ؛ میان کاخ جوانان و کتابخانه ملی در تلاش یاد گرفتن و پیشرفت ؛اگر هاتفی بود در همان عین به گوشم می گفت که بعد نیم قرن همین هیجانات ؛ جوانی و شوق زندگی ؛ به حال روزی خواهی رفت که مهمان خدا به همان قانون خدا جواب کنی و هم در ادامه آنچه به نام آبرو قطره قطره جمع شده ات؛ نیازت به ربح بانگ اسلامی ختم می شود که خودت در ترویج اش برای خیل عظیمی چون خود آیه قسم یاد کرده ای ؛ ربحی در اندازه 27 در صد . که فرمود :

 (وَأحَلَّ اللّهُ الْبَیْعَ وَ حَرَّمَ الرِّبا) آن هم برای مریض صعب الاعلاج و یا امری خیر . هزار سال من به این آب و خاک دل نمی بستم .مگر همان وقت ها دوستان گلّه گلّه نرفتند و دکتر مهندس نماندند غرب ؛ نهایت همه رفتنی است چه بغداد و چه باغ .

- مستجاب الدعوه ای داشتم که مزاح می کرد و روزی در سرمای منفی 20 تبریز در خیابان به من رسید و از سرما تا چانه زیر کت و شال گردن :

"تو چرا که وقتی مریضی دکتر خوب ات در تهران و وقتی هم به هجرتی و دیدار حبیب ؛ همان که صواب است ؛ بهتر است در قم باشی ! در کوچه خیابان های تبریز چه گم کرده ای و چه ... می کنی "

گرچه مزاحی بود و در واقعی نشان حقیقت داشت .

اگر همان روز ها با آن همه یاد گرفتن ها و خواندن ها ؛ چرا به این مقام نرسیدم ؛ شاید تنها غروری بود که هاله مانندی ؛ همه جوانان را می گیرد .

به خیالش جهانی را نجات خواهد داد ؛ 

" آنانی که رفتند و آنانی که ماندن " نوشته کوتاهی بود و بعد ها عنوانی شد بر نوشته کسانی که چون شریعتی هم چنین نوشت آنانی که ماندن زینبی س باشند و دیگر نگفت اگر زینبی س باشی چه سخت خواهد شد .حضرت زینب س در بارگاه یزید چنان گفت که مجلس همه بر یزید لعنت کردند و خلیفه خود خوانده مجبور به تبعید حضرت اش شد و الاّ کسی که نوه پیغمبر ص را کشته بود دیگر کشتن دیگر کسان اش اب خوردن بود .

رشته کلام از دست ام رفت چون مقاله ای که با آن آب هوا نوشته بودم به عللی پاک شد ؛ هر چه می کشم از این بی سوادی و جهالت هست .

باشد وقت دیگر .حیف شد ؛ در وب ثبت می کنم برای فیس این نوشته خوب نیست

صعود به قلعه بابک

قلعه بابک در کلیبر ؛ 
در عکس گروه کوه نوردی به سوی قلعه بابک می روند و روایت هاست از دلیری و عاقبت این سردار ؛ 
گروهی مزدکی و دیگری هر چه که لایق اجداد اش هست به او می بندند .
اما تاریخ طبری و ابن ندیم تا مرام اشتراکی پیش رفتند و آنچه که نگفتند فقط دلیری مردان و زنانی بود که در مقابل خلیفه بیست و اندی سال ایستادند و جنگیدند . 
به نظرم مردی که در فرار به دست آسیابانی کشته نشد لایق این همه در معرض دشنام خودی بودن امری هست عادی ...

ادامه ...
عکس ‏‎Hassan Oskouei‎‏
عکس ‏‎Hassan Oskouei‎‏