بیر دونیا گولونج بو ایشلر

...بیلمیرئم انسان نئدئن اؤز نفرتینی بعضی موضوع لاردا و کونولاردا چوخ دوشونمه دئن تاپا بیلمیر، دئمک استه یم بودور کی ، انسان یاشا و باشا دولمادان گاهدان هئچ آنلاشیلابیلمیر. نئدئن و نئدئن لر همیشه بیر اغاچ کیمی بوی آتیر و انسان ایله یاشیر، یاشیر اما همین بو نئدئن لر هر وقت بیر مزاحم اولاراق بئله آدامی دلی اتمئگه قدر سورور. 

بو سورونتو ده انسان دا یاشایر، و بیر پارالل اولاراق گئدیر و بو گئدمه ده انسان غافیل اولور ، و هئج علت و معلول تاپامادان ، بئللی بیر شکلده راحت جا مشکل لرین چوزه میر ، و دائم بیر کلاف قدر، داریخیر- دارتینیر و عمرینی باشا وئریر. 

اوسون کی  سوزومه شاهد اولاراق ،بیر شخصیت دئن آد آپارمالی یام .چوخلی وقت قاباق ، بیزیم آتا و بابا دوغوم محله میزده یعنی تبریزین چرنداب بولگه سینده بیریسی یاشیر دی و دئدی کودولار گوره نار گودیک یعنی مواد مخدرین باش کمیسری سی دیر. سوز صحبت أللی ایل بوندان قاباقا گئدیر. همین بو افسر و دولت آدامی ، محله ده و کوچه بازار دا ، بیر دینی آزینتی سی اولان بیر فرقه یه عاید ایمیش، بو گونو هئچ دخلی بیزیم بو سوزوموزه عاید و مربوط اصلا اولابیلمیز.ولی سوز گئلیشی دئدیم ، 

هم او وقت لرده بیر سیاسی دوشونجه لی کیشی شاه رژیمین زندان نیندان بوراخیلمیش ، تام کندیسی هم زندان عذابی و هم ایشسیز لیق صوره چه ، اؤز کندی ائوینده بیر دئزگاه فرش چئکمیش و عائله یاشامینا باشلامیش و دائما دئدیغینا گوره بدنی فیزیک سل اولاراق خسته و سینه راحت سیزلیقی، و زور یاشامی، و نئلر - نئلر. 

بیر نئچه آیدان سونرا ، بیر پارا ایجتمائی و سیاسی زور لوق لار آلتیندا نار گوتیک مواد دا اؤز گئتیر مکله چالیشمیشدی بویله جه یاشام و عائله سین گئچید مگه چالیش سین. و غافیل کی بیر یانلیش یولی بیردا ایسته میشدی دئنه سین. 

و همان گونلرده اومحله ده بو شاه افسرینین غیرت داماری شیشیر 

- من مخدره نین باش گوروچو سی ولی همسایه هم شاه دوشمنی وطن ساتان، هم ده تریاک، اولان نه حاله قالمیشام ،گئچه راحت اتمه رم بو کیشی نی توت دور مایام. 

و سلطان گئنه توتوقلاندی و بیر نئجه آی دا گئدی... اما پریشان حالدان بیر ایل سونرا قاییدی، و سونرا لار گئنه توتوقلاندی ، اما بودفعه نئچه ایل چئکدی قایذماسی. 

سلطان علی لر و سلطان لار زیندانا، و بویله جه بو وطن شرف افسر لری ، کلوب لاردا و تان رتبه و درجه لر سینه ده 

... 

انقلاب بیر قاجیریلماز حالا گئلمیشدی ، و اولدی همان کی همیشه اولار، سلطان علی لار سینه راحت سیز لیقلا مزار لارا و شرف بویو مواد مخدره افسر لری ، بیر -بیر کندی نالایق عمل لرینه گوره ایشلریندن الینماقلا ،کنج خلوت لره و بیر پارا سینیر خسته لیگینه. 

شیمدی زامان دونوب همین بو سینه ده و چگینده اولان اولدوزلی افسر و کمیسر لر، اؤز خلوت لرینده نارگوتیک مواد مصرفی ایله اؤز لرین راحت لاماقدا. 

ناسیل اولموش بو دنیا ایشلری ، من هئچ آنلامادیم کی.

از الف بخوانید

تحصیل 400فرزند مسئولان کشور درانگلیس
۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۹
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تحصیل حدود 400 نفر از فرزندان مسئولان کشور در انگلیس را به عنوان یک مورد از مباحث کمیسیون امنیت ملی در زمینه نقاط ضعف در رابطه ایران و انگلیس برشمرد و گفت: برای بازگشت فرزندان مسئولین کشور از انگلیس تعیین تکلیفی صورت نگرفته است. محمد مهدی شهریاری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: در بین بحثهایی که درباره رابطه ایران و انگلیس در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلی مطرح بود بحث تحصیل فرزندان مسئولین نظام در انگلیس مطرح شد. وی با بیان اینکه حدود 400 نفر از فرزندان مسئولین کشور در انگلیس شاغل به تحصیل هستند، گفت: یکی از نظرهایی که در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح شد این بود که به مصلحت کشور نیست که فرزندان مسئولین کشور در انگلیس تحصیل کنند اما کمیسیون امنیت ملی هنوز در این باره اظهار نظر خاصی نداشته و تعیین تکلیفی صورت نگرفته که فرزندان مسئولین که در انگلیس تحصیل می کنند به ایران بازگردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس راجع به کیفیت بحثهای کمیسیون امنیت ملی درباره تحصیل فرزندان مسئولین کشور در انگلیس به مهر گفت: یکی از نگرانی هایی که مطرح می شود این است که با توجه به سابقه ای که انگلیس دارد و کنترل شدید ایرانیان در آنجا و این که انگلیس در صدد استفاده از افرادی نظیر فرزندان مسئولین به عنوان عواملی به نفع خود است لذا صلاح نیست فرزندان مسئولین در انگلیس تحصیل کنند. شهریاری خاطرنشان کرد: هیچگاه در کمیسیون امنیت ملی مجلس تصمیم قاطع یا اظهار نظر نهایی و یا حکم و تاکیدی برای بازگشت فرزندان مسئولین کشور که شاغل به تحصیل در انگلیس هستند نشده است اما بحث تحصیل فرزندان مسئولین در انگلیس یکی از بحث هایی است که به عنوان یکی از نقاط ضعف در رابطه ایران و انگلیس مطرح می شود. وی افزود: یکی از مواردی که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مورد اشاره قرار گرفت این بود که خوب است طوری سیاستگذاری و راهنمایی شود که فرزندان مسئولین بیش از این به انگلیس نروند یا در صورتی که زمینه تحصیل شان در کشوری دیگر یا در داخل ایران فراهم شد تحصیل در انگلیس را ترک کنند اما تعیین تکلیف نشده که حتما به ایران بازگردند. �   

 

<>کد مطلب: 71915, P.View: 466
آغاز احداث بزرگراه تبریز ـ ارمنستان چاپ ارسال به رفقا
۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۹
کلنگ آغاز عملیات احداث قطعه نخست بزرگراه تبریز - نوار مرزی ارمنستان با حضور استاندار آذربایجان شرقی و تعدادی از نمایندگان تبریز در مجلس به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار مهر در تبریز، اروجعلی علیزاده ‌مدیر کل راه و ترابری آذربایجان شرقی صبح شنبه در مراسم کلنگ زنی این پروژه گفت: قطعه نخست این پروژه به طول 12 کیلومتر از تبریز تا روستای اسپیران این شهرستان با اعتباری بالغ بر 95 میلیارد ریال از محل منابع ملی توسط این اداره کل احداث می شود.

وی افزود: قطعه دوم پروژه مزبور نیز به طول 10 کیلیومتر توسط شهرداری تبریز عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل راه و ترابری آذربایجان شرقی مدت قرارداد قطعه نخست پروژه را 24 ماه اعلام و خاطرنشان کرد: ادامه این پروژه از اسپیران تا خاروانا و نوار مرزی ارمنستان به طول حدود 200 کیلومتر در دست مطالعه است.

وی اظهار داشت: پروژه بزرگراه تبریز- نوار مرزی ارمنستان علاوه بر ایجاد ارتباط بین المللی با این کشور، ‌می تواند با کوتاه کردن 50 کیلومتری طول مسیر، تاثیر به سزایی در اقتصاد منطقه داشته باشد.

علیزاده گفت:جاده فعلی تبریز- اسپیران به علت داشتن مشخصات هندسی پائین، جزو نقاط پرحادثه محسوب می شود که بعد از بهره برداری از این پروژه سطح ایمنی، افزایش یافته و آمار تصادفات به طور محسوس کاسته خواهد شد.

اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح ارتباطی بین المللی حدود 200 میلیارد ریال برآورد شده است. با اجرای این طرح، گشایش مهمی در مسیر شهرها و روستاهای واقع شده در محدوده طرح ایجاد شده و این منطقه از بن بست خارج می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© 2010 - الف

تانری یه شگر اولسون

خبر خوش درباره دریاچه ارومیه
درپی افزایش 20 درصدی بارندگی های امسال در استان ، رطوبت ، ارتفاع و سطح آب دریاچه ارومیه وضع مطلوبی دارد .
کدخبر: ۹۷۱۰۴
تاریخ: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۵
ارتفاع آب دریاچه ارومیه بیش از 50 سانتی متر افزایش یافته است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی به واحد مرکزی خبر گفت : درپی افزایش 20 درصدی بارندگی های امسال در استان ، رطوبت ، ارتفاع و سطح آب دریاچه ارومیه وضع مطلوبی دارد .

عباس نژاد افزود : این بارندگی ها بر جزایر دریاچه ارومیه نیز تاثیر خوبی داشته به طوریکه علوفه و آب مورد نیاز حیات وحش این جزایر تامین شده است و ارتباط جزایری که به علت خشکسالی به هم وصل شده بودند دوباره قطع و امکان خروج حیوانات از آنها کمتر شده است .

وی با اشاره به تبدیل 100 هزار هکتار از زمین های حاشیه دریاچه ارومیه به شوره زار گفت : این زمین ها اکنون از نمناکی خوبی برخوردار است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود : بارور کردن ابرها ، افزایش بازده آبیاری ، اصلاح الگوی کشت در حوزه زیست بوم و تامین سالانه 3 میلیارد مترمکعب آب مورد نیاز این دریاچه از مهمترین مصوبات دور سوم سفرهای استانی هیات دولت برای احیای دریاچه ارومیه بود .

عباس نژاد افزود : آب سطح دریاچه ارومیه اکنون 2 متر از تراز نرمال زیست بوم پایین تر است .