باز هم علی دائی

...

استیل‌آذین برای ادامه حیات در لیگ برتر به یک امتیاز بازی قانع بود و پرسپولیس در تب و تاب گل پیروزی بخش و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا به سر می‌برد. دو تیم برای محقق شدن این پیش‌فرض‌ها به هر ترفندی متوسل شدند اما عاقبت تیمی به پیروزی رسید که امروز به زیر پا گذاشتن قواعد بازی جوانمردانه متهم شده است. تردیدی وجود ندارد که اگرعلی دایی دستور پرتاب اوت و رعایت نکردن بازی جوانمردانه را صادر نمی‌کرد یک امتیاز در جیب استیل‌آذین بود  

تورک ها یک مثلی دارند که مصداق این آقای علی دائی ماست، می گویند "اؤزوندئن چیخیب اؤزونه گیر میر" خوب در مثل مناقشه نیست و معنی تحت اللفظ این بدین معنا است که وقتی کسی که از خودش بیرون آمده دوباره داخل خودش نمی رود،یعنی به قولی اسمش به گوشش خورده ، یابو برش داشته،خودش راباور غلط تفهیم شده ، نمی دانم چیزی در همین مایه ها.در مبحث ادبییات مثال ها نقش ویژه را دارند ، مثلا از باب اینکه یک مثلی و یا متلی به ساده گی گفته شده فرق نمی کند در همه زبان ها و اقوام، یک دریا معنی و حکمت درش هست. 
یک اتفاق جوانمردانه که نه مبتکر آن اساطیر باستان است و نه مخصوص یک ورزش، بلکه یک اخلاق حسنه است در فوتبال امروز که بازی کنی در احساس درد فیزیکی و روحی که نه به چشم تماشگر می آید و نه داور،فقط و فقط بازیکن در بعض وقت یا به خود از درد می پیچد و حریف به خاطر رقیب و همان احساس هم نوعی بودن توپ را به خارج زمین می فرستد، این یعنی یک فرصت برای همه چیز تمدید اعصاب و تحمل درد و یا از این حرف ها. 
ولی این علی دائی ما دارد گذشته خوب و جوانمردی اش را به خاطر یک احساس خود کم بینی دارد از دست می دهد. 
علی آقا خوب ماندن کار هر کس نیست ،انسان ماندن هم آسان به دست نمی آید، خیلی باید مایه بگذارید و تحمل کنی که مثلا بشوی در ورزش تختی و در سیاست ماندلا. 
جامعه ورزشی هیچ وقت بی اخلاقی را نمی بخشد ، ممکن است در زدو بند های سیاسی خیلی مردم فراموش کاری کنند و لی ورزش هم اینکه در ایران هم باشی زود جورابت را بادبان می کنند، خیلی خیلی بزرگ تر از شما علی آقا پروین بود که با مرحوم دهداری کردند که نمی بایست می کردند. 
دهداری ها و قایق ران ها و تختی ها و دیگر و دیگرها... خوش نام ماندند، موظب خودت باش، خوب، برو راحت باش 

از سایت های داخلی نقل شده

کد خبر: ۱۵۷۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۴
با وجود اینکه کشورمان با تمدن چند هزارساله، وجود شرایط اقلیمی متنوع و داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی، پتانسیل فراوانی برای رونق گردشگری داخلی و نیز جذب توریست دارد اما بی توجهی به شکوفا کردن این استعدادهای نهفته، فعالیت دامنه دار کشورهای دیگر را برای جذب گردشگر ایرانی صدچندان کرده است.
در حالیکه کشورمان با ظرفیتهای فراوان گردشگری می تواند کانون توجه جهانیان باشد اما به علت غفلت و کم کاری مسئولان نه تنها این امر محقق نشده بلکه کشورهایی مانند ارمنستان در جذب گردشگر ایرانی به موفقیتهای قابل توجهی دست یافته اند.

به گزارش خبرنگار مهر در تبریز، با وجود اینکه کشورمان با تمدن چند هزارساله، وجود شرایط اقلیمی متنوع و داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی، پتانسیل فراوانی برای رونق گردشگری داخلی و نیز جذب توریست دارد اما بی توجهی به شکوفا کردن این استعدادهای نهفته، فعالیت دامنه دار کشورهای دیگر را برای جذب گردشگر ایرانی صدچندان کرده است.

در این میان به نظر می رسد تلاش دولتمردان و بخش خصوصی کشورهایی مانند ارمنستان به ویژه طی سال های گذشته نتیجه داده است بطوریکه همه ساله شاهد رشد سفر گردشگران ایرانی به این کشور کوچک خصوصاً در ایام تعطیلات نوروز هستیم.

مطابق آمار رسمی اداره کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان شرقی، تعداد 19 هزار و 345 نفر از اتباع کشورمان طی تعطیلات نوروز امسال از مرز نوردوز که تنها مرز ایران با ارمنستان است، خارج شدند که این رقم در مقایسه با مسافران خروجی سال گذشته از این گمرک، افزایش حدود 20 درصدی را نشان می دهد.

فعالیت گسترده رسانه های بیگانه برای ترغیب ایرانیان جهت سفر به ارمنستان و نیز اختصاص بودجه های کلان جهت جذب گردشگران ایرانی که بارها به صورت علنی از سوی مقامات این کشور اعلام شده است را باید از مهم ترین عواملی دانست که در کنار کم کاری مسئولان حوزه گردشگری کشورمان، در رشد روزافزون اقبال گردشگران ایرانی برای سفر به ارمنستان موثر بوده است.

از سوی دیگر خبر اختصاص 20 میلیون دلار از محل بودجه های جاری دولت ارمنستان برای جذب گردشگران ایرانی که به طور گسترده ای در خبرگزاری های این کشور منتشر شد نشان می دهد که مسئولان ارمنی به سرمایه گذاری پرسود صنعت گردشگری آگاهند.

شاید در نگاه نخست، افزایش سفر گردشگران ایرانی به ارمنستان از منظر اقتصادی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد اما نباید فراموش کرد که در این بین انتقال فرهنگ این کشور واقع در حوزه قفقاز نیز متصور است که نباید از دید تصمیم گیران کشورمان مغفول بماند.

کارشناسان گردشگری بر این عقیده اند که برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در داخل کشور می تواند به تامین بخش عمده ای از نیاز ایرانیان پاسخ دهد و تقاضای سفر به کشورهایی مانند ارمنستان را بکاهد.

این عده به تجربه سالجاری منطقه آزاد ارس در ایام تعطیلات نوروز اشاره می کنند که با اجرای برنامه هایی مانند برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، جنگ های روزانه شادی و راه اندازی گشت هوایی علاوه برکسب موفقیت های چشمگیر در جذب مسافران داخلی، امیدها را برای جذب گردشگران خارجی نیز تقویت کرد.

واقعیت این است که منطقه آزاد ارس با دارا بودن ده ها جادبه تاریخی و طبیعی و میزبانی از یک میلیون و 800 هزار گردشگر در تعطیلات نوروز امسال ثابت کرد که مقصد مناسبی برای ایرانیان در ایام نوروز است اما با توجه به قرار گرفتن کلیساهای سنت استپانوس، ننه مریم و چوپان در محدوده این منطقه آزاد می توان از آنها به عنوان فرصتی برای جذب گردشگران سایر کشورها به ویژه ارامنه ارمنستان استفاده کرد.

به راستی با وجود این همه پتانسیل گردشگری در ایران به ویژه آذربایجان شرقی و ارس، چرا دولت کشور کوچک ارمنستان باید با صرف هزینه ای قابل توجه به دنبال جذب گردشگر ایرانی باشد؟

سنگ مفت گنچک مفت

... روایت این فوتبال مادر مرده ماست واقعا اگر صاحب یک سازمان بودجه ای و یا یک چیزی در این مایه ها داشتیم ،میشد فهمید که سالانه چقدر این ورزش وارداتی و هزینه بر و در حال استحماری برای این ملت چقدر آب می خورد . گفتم استحماری به خدا شرمم شد از این لفظ، چندین دهه است که داریم دور سر خودمان می چرخیم و به عنوان ورزش فوتبال یک عده معدود به تقریب یک چند هزار نفری به آب و نان می رسند از چندین جوان و یا اشخاص که بگذریم از رسانه های نوشتاری بگیرید تا تصویری اش و یا با آن ادارات طول و عریضش و ملیارد ها دلار ( به دلار حسابش کنیم راحتیم) صرف ادای داشتن این فوتبال در مملکتیم، نه مثل ایتالیا مافیایای آنچنانی داریم که تا انتخاب پاپ اعظم هم خیز برمی دارند و یا مثل آمریکای مرکزی و جنوبی که دولت ها را عوض می کنند توانا. 

می ماند اینکه نه درست حسابی جوانان را تربیت می کنیم برای آینده ملک، نه بر عکس، هر خانواده ای که می شنود در فوتبال ممکن است جوانش به پول برسد دیگر افسار جوانش را ول می کند و راهی کوچه پش کوچه ها. 

اگر باز توهین تلقی نفرماید این بچه مزلف های میلیاردر را ردیف کنید و سئوال به فرماید که شما ها چطوری از وضع مدیریت مالی کشور سو استفاده می کنید و در کل میلیارد ها دلار نفتی این ملت مظلوم  را حرام می کنید. 

هر از گاهی دولت که می خواست مالیاتی بر سیگار و یا برای جلوگیری از جریانی منحرف رقمی مثال می زد مثلا می گفت "در اصل می دانید با کم هزینه کردن  از فلان چیز چه قدر مدرسه می سازند "و یا "مثلا اگر از گاز مصرفی و بنزین سوبسید را بر داریم چه کار ها که می توانیم بکنیم "و یا ...یا ... های دیگر. 

نمی دانم چرا مسئولین این همه پول نفت که در حق پول ملت است را صرف این فوتبال پر هزینه و بی هدف می کنند، فوتبال باور بفرماید خیلی خوب است خیلی مفید است اگر در دست بخش خصوصی باشد ، مگر می شود با پول  نفت ملت باشگاه درست کرد و پزش را داد. 

از الف فوتبال تا یای تتمه آخرش پول نفت است و خرج بیهوده و لمپن پروری.  

آقایان پول فوتبال را به مدارس ببرید به آموزشگاه کمک کنید به محلات ببرید و دست بخش خصوصی را کمک کنید تا ما هم مثل سایرین ممالک صاحب فوتبال سرمان را بالا بگیریم.یک کارخانه دولتی سی و یا چهل سال است از دولت رانت خواری می کند و آن وقت تیم فوتبال چندین میلیاردی دارد. 

شهرداری یک شهر برای اجرای پروژه های عمرانی پول ندارد ولی تیم دسته یکمی دارد و ته جدول دارد ادای بازی فوتبال را می کند. خنده دار نیست، مسخره نیست. 

تا این حرف ها را می زنی فورا از دولت های عربی مثال می آورند که چرا آن ها می کنند به ماکه رسید آسمان تپید، نه خیر آسمان نتپیده آن ها هم جمعیت شان کم است و هم لااقل مشکلات ما را در شهر شهر شان ندارند ، چون قطر و کویت و امارات و عربستان . نه اینکه آن ها از ما جلوتر اند نه ،به خاطر اینکه سرانه آن ها از ما به یمن نفتشان بیشتر است و وسعت ملک شان خیلی خیلی کم . 

علاج ما باشگاه داری خصوصی با کمک دولت است و لا غیر ، اینکه هر سال پول مفت را به عده ای ... به عنوان فوتبالیست و کار چاق کن بدهند و راحت آن ها هم به خورند و به کسی هم جواب ندهند، فوتبال نیست و فقط ادای فوتبال داری است . 

به داد میلیارد ها پول نفت برسد که عده ای به قول خودشان سر جوان ها را گرم می کنند، سر جوان را با فوتبال دولتی گرم نمی کنند همان در مدرسه  و باشگاه های خصوصی و محلات نظارت شده  سر جوان بیشتر گرم می شود