یک نگاه و یک روشنائی

نویسنده و روزنامه نگار خوب شهر ما آقای احمد زید آبادی در پایان یک نوشتار خوب و روشنگر در سایت روز نت زیبا نوشته و چه صادقانه.به نظر می رسد که همه ما ها در نکات مشترکی همیشه به هم رسیده ایمُ حال این نکات شاید سال ها با هم فاصله داشته باشد و اشخاص به هم رسیده متفاوت.زید آبادی عزیز بعد جنک اول عراق و امریکا۱۹۹۲- و دبیر ادبیات ما همان اوایل ۱۹۷۹ فرنگی.چه قدر هم آن دبیر ادبیات دوران جوانی مان دلهره پاک سازی شدنش را داشت - سر هر برج که برای گرفتن حقوق معلمی خود می رفت وه چه ترس خفیفی داشت و همیشه از نگاه اداره جاتی های ناحیه و دبیر پرورش استان خود را قایم می کرد. و همیشه برای راهپیمائی های خیابانی عذری می آورد .شاید هم سر کلاس درسش هم دوستان آقای زید آبادی و سایرین بودند. حال هم نوبت بعض شاگردان ایشان است که نگاهشان را از چشمان تیزبین آن دبیر ادبیات ما به دوزدند.

آآ   زید آبادی در انتهای مقاله شان می نویسند

 

(.......بدین ترتیب، همه پیش‌بینی‌ها غلط از کار درآمد. روزی که صدام حسین هر دوازده قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را بی‌قید و شرط پذیرفت، برای من گویی دنیا به آخر رسیده بود. این البته فقط احساس من نبود. در خیابان‌های بیت لحم، رام‌الله، الخلیل، نابلس، جنین، غزه و بیت‌لاهیا نیز فلسطینی‌هایی که چشم امید به نابودی اسراییل توسط موشک‌های صدام‌حسین دوخته بودند زار زار می‌گریستند.

از این درس تلخ من آموختم که بسیاری از بلوف‌های رهبران جهان سومی پوچ و تو خالی است و همانطور که نباید این بلوف‌ها را جدی گرفت، به تفسیرهای تحلیل‌گرانی هم که با بزرگ‌نمایی قدرت یک کشور در حال غرق شدن در جنگ، خاکستر به چشم مردم می‌پاشند و آنها را شیر می‌کنند، نباید بهایی داد، اما دریغ که تاریخ به طرز بی‌رحمانه‌ای برای ما جهان سومی‌ها تکرار می‌شود!)

بله دو ست ما گوئی فقط در جهان سوم است که خیابان ها و میادین شهر را برای اجتماع ملیونی مردم درست می کنند و گاهی هم هیکل های از سنک و آهن و بتن نصب می کنند که همیشه ناظر اعمال مردم باشند تا مالی از مردم به غیر نرود.

 

آقای ناصر پور پیرار

محققی توانا و شجاع است حرفی تازه برای گفتن دارد . حال نوبت داریوش و کوروش بازان است که جوابی داشته باشند و تا کنون نیز نتوانسته اند جز سفسطه سخنی بگویند. چقدر دلم می گرفت وقتی از اوقات کودکی که تاریخ باستان شاهی را می خواندیم.هزار بار نوشتند و در ذهن کوچک مان با میخی به ابعداد نمره مدرسه که حالیمان کنندتاریخ دوهزار پانصد سالی که داوزده قرنش سکوت بود و بس.


 حسن بانکی دوشنبه 25 اردیبهشت1385 ساعت: 1:1
آقای پور پیرار سلام
قبلا کتاب های منتشره شما را خوانده ام و به نظرات قابل توجه تان ارج می نهم و خوشحال هستم که به وبلاک خوبتان رسیدم امید وارم همیشه خدا زنده باشید و ما هم زیر سایه خدا از نوشته های شمای دانشمند خوب استفاده بهتری کنیم
 

ناصر پورپیرار دوشنبه 25 اردیبهشت1385 ساعت: 8:2
سلام آقای بانکی. از مرحمت شما ممنونم. در فضای خالی از عقلانیت و پر از دشمنان متعصبی، که تن به هیچ دیالوگ منطقی نمی دهند و از رویارویی و پرسش و پاسخ می گریزند و بلند گوهای ملی و فرهنگی شبانه روز در دست دروغ بافان در باب ایران و اسلام می گردد و برای ادامه ی انتشار این تحقیقات مانع می تراشند و عملا همین وبلاگ برای گفت و گو با خردمندان باز مانده است که هر روز با تهدید های مختلف نیز رو به روست، وظیفه ی میهن پرستان طالب بازگرداندن وحدت ملی و منطقه ای و اسلامی، جز تبلیغ نفر به نفر راهی نمانده است. کاری که هر موافق این مباحثه ی نسبتا تازه درگرفته، به اجرای آن در تمام محیط های کار و آموزش و ورزش و تفریح و نشست های خانوادگی و عروسی و عزا و مراکز خرید و آرایشگاه ها و هر کجای دیگر که فرصتی فراهم است، موظف اند. تا خدا چه خواهد.

دوران خوش سیاست مداران آمریکای لاتین

 

 

چاوز رئیس جمهور ونزوئلا و رئیس جمهوری جدید شیلی.